Gemeentebelangen is vóór CPO woningen in Den Hoek!

Sterker nog; het was de fractie van Gemeentebelangen die maanden voor het raadsbesluit over Den Hoek het college vroeg uitvoering te geven aan de motie (verzoek) van de Haarense raad, voor het bouwen van het aantal CPO woningen zoals dat met de CPO-initiatiefnemers was besproken. (26-28)

Verbijsterd vernamen wij toen dat de ingediende en breed gedragen motie van Haaren niet geldig was binnen de Vughtse raad, waardoor het college deze naast zich neer kon leggen!

In het raadsvoorstel waren slechts 8 CPO woningen opgenomen en dat terwijl er ruim 70 inschrijvingen zijn. Voor Gemeentebelangen dé kans om alsnog recht te doen aan de gewekte verwachtingen van de Helvoirtenaren en CPO-initiatiefnemers en stelde voor het raadsvoorstel te wijzigen conform gemaakte afspraken met een bindende wijziging van het voorstel (met een amendement). Voor dat voorstel konden wij niet op voldoende steun rekenen van de coalitie.

Meer dan een motie (een verzoek) aan het college voor 25 CPO’s zat er niet in. Maar net voordat deze in stemming gebracht werd, stelde het CDA voor het aantal drastisch naar beneden bij te stellen, waarmee de motie niets anders dan een farce werd, want wethouder Vos had immers al gezegd dat de ontwikkelingen zich lieten aanzien dat er slechts 10-12 CPO woningen ingepast konden worden. (Het zijn er uiteindelijk 11 geworden)

Voor Gemeentebelangen was het duidelijk; ondanks al onze inspanningen, werd er niet tegemoet gekomen aan de behoeften en verwachtingen van Helvoirt. Het gat van ca. 20 woningen werd niet gedicht, er bleek geen enkele uitdaging meer in de motie te zitten. We stemden dus in met plan Den Hoek in de wetenschap dat er ‘iets meer’ CPO’s ingepast werden, maar tegen de motie die op geen enkele wijze recht deed aan de eerdere Helvoirtse (Haarense) motie, welke uitging van de 26-28 woningen en dat was juist de weg die wij wilden vasthouden.