Openbare fractievergadering

Openbare fractievergadering Gemeentebelangen

Op Prinsjesdag, 20 september jl. opende de Battle Axe in Cromvoirt haar deuren voor de openbare fractievergadering van Gemeentebelangen. Fractie en bestuur mochten zich verheugen op een groot aantal leden en inwoners die benieuwd waren naar het wel en wee binnen de gemeente.

Tijdens deze avond hebben we een aantal onderwerpen besproken die nog op de raadsagenda van dit jaar staan en brachten inwoners hun ideeën en onderwerpen aan die zij graag behandeld zouden zien.

Een greep uit de onderwerpen die zoal aan de orde kwamen:

• Visie Wonen in het buitengebied (waarover heel veel zienswijzen en inspraakreacties ontvangen waren)
  • Gebiedsvisie Voormalig kamp Vught en omgeving (waarbij de verkeersproblematiek rondom BOT-transporten van de PI/EBI en het kappen van bomen centraal stond)
  • Subsidie voor VOS/NOVO3 (de nieuwe lokale omroep van Vught)
  • Verordening maatschappelijke ondersteuning 2022
  • Tiny Houses in Cromvoirt
  • Wachtlijsten voor zwemonderwijs in Vught

En dan blijkt toch maar weer hoeveel kennis en expertise de fractie van Gemeentebelangen in huis heeft. Op het gebied van zorgvraagstukken, participatie, wonen, openbare ruimte en talloze andere onderwerpen, staat de fractie haar mannetje en kan menigeen van advies voorzien.

We danken iedereen voor zijn/haar interesse en hopen u ook bij een volgende bijeenkomst weer te mogen begroeten. Zoals eerder gezegd, proberen we onze bijeenkomsten beter aan te laten sluiten bij de diverse onderwerpen die op de “Lange Termijn Agenda” zijn ingepland. Maar vanwege onophoudelijke wijzigingen daarin, was aansluiting daarop nog wat lastig. Inmiddels heeft de nieuwe gemeentesecretaris (Wouter Keijzers) toegezegd hiernaar te kijken zodat bewoners en partijen zich op voorhand beter kunnen voorbereiden.

Heb je interesse om wat te betekenen op (politiek) gebied voor onze mooie gemeente of de kern waarin je woont? Laat het ons dan weten, we praten graag met je over de mogelijkheden daartoe en natuurlijk altijd aan de hand van je eigen wensen.