Zelfbewoning en Antispeculatie beding

Zelfbewoning en antispeculatie beding.

Wie kan er nu op tegen zijn dat er voor de bewoners van de gemeente Vught betaalbare huizen worden gebouwd? Niemand lijkt ons!

Daarom is een bepaalde bescherming, zodat huizen niet doorverkocht worden met woekerwinsten wenselijk. De gemeente Vught stelt tenslotte betaalbare bouwgrond beschikbaar.

Het college heeft daarop een voorstel ingebracht om hierop te anticiperen. Tijdens de commissievergadering van 3 februari bleek wel dat een groot deel van de raad dit voorstel niet passend vindt.

Na enige discussie leek het alsof de wethouder zou volharden in zijn standpunt ondanks de vele opmerkingen die er werden gemaakt. Dankzij het unaniem afwijzen van dit voorstel werd hij gedwongen dit voor de volgende raadsvergadering van de agenda te halen.

Samen met de andere fracties gaan wij als raad zelf nu maar een voorstel maken wat kan reken op een groot draagvlak. Heeft u input hierop laat het ons weten!