Eerste ronde uitdelen mezenkastjes groot succes!

Op 7-11-2019 werd door Eddie van Doorn namens Gemeentebelangen de motie "Preventiemaatregelingen eikenprocessierups" ingediend.
Vorig jaar heeft bijna iedereen wel last ondervonden van de vervelende gevolgen van de processierups. Er zijn in Vught erg veel eikenbomen en die zijn erg mooi, maar daarom hebben we in Vught ook erg veel last van de processierups. Om die reden heeft Gemeentebelangen hier aandacht voor gevraagd.

De natuurlijke vijanden van de processierups zijn mezen en om de mezenpopulatie te doen groeien hebben wij voorgesteld om aan de Vughtse bevolking gratis nestkastjes voor mezen uit te delen. De hele raad vond dit een goed idee en deze motie is toen ook raadsbreed aangenomen. Op 1 februari was het dan ook gezellig druk bij de afdeling BOR aan de gemeentewerf waar Eddie van Doorn samen met wethouder Toine van de Ven het eerste nestkastje mocht overhandigen. De 240 nestkastjes waren binnen een uur gereserveerd, de mensen waren allemaal razend enthousiast.
De 2e ronde nestkastjes die worden uitgedeeld deze maand zal aangekondigd worden via het Klaverblad en geadviseerd wordt om snel te reageren, want het gaat zeer snel.
Wederom een goed initiatief van uw enige lokale partij Gemeentebelangen.