Mike Venrooij

• Beroep:

Wijkmakelaar

Wie ben ik

Ik ben Mike Venrooij, 32 jaar getrouwd met Anouk Venrooij-van Dinther. Samen hebben wij 2 kinderen genaamd Jay (4) en Mitch (1). Wij wonen beiden al ons hele leven in Vught met plezier! Zowel mijn vrouw als ik zijn altijd actief geweest in Vught op verschillende manieren. Zo zou men mij kunnen herkennen van de Zwaluw, de ’s Limmerick (het tegenwoordige Beleef), Tzong don, jeugdaktief of van het biljarten in de Rio bar. Daarnaast heb ik geruime tijd als jeugdagent gewerkt in dit mooie dorp. In die tijd heb ik veel mooie dingen mogen doen en veel jeugd en hun behoefte leren kennen. Ik vind het dan ook belangrijk dat politiek van ons allen moet zijn en de jeugd, als ik mezelf daar nog onder mag noemen, hierin ook vertegenwoordigd wordt.

Na mijn carrière bij de politie heb ik de overstap gemaakt naar de gemeente Boxtel om daar met multi-problem jongeren/gezinnen te gaan werken. Dit omdat ik hier de kern van het probleem aan kon pakken. Hierin heb ik geleerd om goed te luisteren en niet alleen het probleem op te lossen maar te kijken naar de oorzaak en die aan te pakken. Hier is dan ook de ambitie ontstaan om meer maatschappelijke betrokkenheid/meerwaarde te creëren.

Na 3 jaar kwam de kans voorbij om aan de slag te gaan als wijkmakelaar binnen de gemeente Sint-Michielsgestel. In deze functie is het aan mij om de brug te slaan tussen de bewoners, gemeente en politiek. Deze functie is ontstaan omdat de maatschappij veranderd. De ambtenaar is niet de enige professional maar iedere burger is een professional. Dit gaat zeker niet altijd vlekkeloos maar betreft een proces waarin we het vertrouwen in elkaar moeten opbouwen. Gebruik moeten maken van elkaars kwaliteiten, kennis en kunde om zo meer voor elkaar te krijgen. Samen bedenken en samen de handen uit de mouwen.

Gezien de positieve reacties die wij als wijkmakelaars vanuit onze kernen mogen ontvangen zag ik mogelijkheden. I.p.v. langs de zijlijn of socialmedia klagen zelf de handschoenen oppakken!

Ik ga mij hard maken voor / mijn speerpunten zijn:

Inwoners van Vught, Helvoirt en Cromvoirt meer betrekken bij de ontwikkelingen die gaande zijn in de dorpen. Loslaten waar mogelijk en uitgaan van de kracht, kennis en kunde van onze inwoners. Samen in plaats tegen elkaar werken.

Bewoners kunnen en mogen initiatieven ontplooien en worden daarin ondersteund waar mogelijk. Bewoners mogen meedenken en worden gehoord in gemeentelijke plannen. Daar waar mogelijk zal een zo groot mogelijke vorm van participatie plaatsvinden.

Doen wat belangrijk en gewenst is, voor en door onze inwoners!

Mijn hobby’s / verenigingen:

Voetballen
Biljarten