Koninklijke onderscheiding voor Joseph Verzandvoort

Joseph ging vanmiddag met het idee dat burgemeester Roderick van de Mortel afscheid van hem wilde nemen op uitnodiging samen met zijn vrouw Annelies naar het gemeentekantoor. Deze gedachte was niet vreemd, omdat Joseph om gezondheidsredenen helaas voortijdig moest stoppen als raadslid van de gemeente Vught. Nadat de burgemeester Joseph zelf zijn verhaal had laten doen over zijn politieke carrière en zijn inzet voor de verenigingen waaraan hij verbonden was, deed hij zijn ambtsketting om en reikte hij de verraste Joseph de Koninklijke onderscheiding uit. Josephs vrouw moest de onderscheiding echter opspelden vanwege de afstandsbeperking rondom COVID 19.

Joseph is in een tijdspanne van bijna 35 jaar, ruim 13 jaar lid geweest van de raad van de gemeente Vught. Daarnaast was hij van mei 1994 tot juni 1997 wethouder. Vught heeft Joseph leren kennen als een betrokken, enthousiaste en rondborstige gemeentebestuurder in het hart van de Vughtse gemeenschap.  Tevens zette hij zich ook lange tijd in als vrijwilliger binnen het Vughtse maatschappelijke leven bij tal van evenementen en verenigingen, o.a. bij de Vincentiusvereniging en het Sint Nicolaas comité.
Bestuur- en fractie van Gemeentebelangen zijn enorm trots op hun decorandus en feliciteren Joseph van harte met zijn meer dan welverdiende Koninklijke onderscheiding.

Vught, N65